Vietnam 2 - A short holiday in a holiday - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Dudesopreis - WaarBenJij.nu Vietnam 2 - A short holiday in a holiday - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Dudesopreis - WaarBenJij.nu

Vietnam 2 - A short holiday in a holiday

01 September 2012 | Vietnam, Nha Trang

25 Augustus
We voelen ons weer een stuk fitter in vergelijking met de afgelopen dagen. We zijn ons ervan bewust dat we eigenlijk iets te veel willen in een te kort tijdsbestek. De dudes besluiten dat als ze in Hoi An zijn dat er rust wordt gepakt. Ze dromen weg denkend aan strand, luieren en cocktails aan het zwembad,poeh daar zijn we aan toe. Maar eerst nog een stukje riden met onze favoriete vervoersmiddel: de bus, of zoals Tom zegt de trein (het is af en toe een beetje een ''taal-proleet''). Tegen zessen nemen we een taxi naar het extravagante Boutique Resort. Het Boutique Resort is de laatste plek waar je bacpackers verwacht, we zijn dan ook de enige, waarschijnlijk heeft het iets te maken met de prijs?! We voelen ons in ieder geval wel rijke stinkerds! We boeken 2 nachten, dan moeten we toch wel een beetje bij kunnen komen, Let the Relaxation begin! 's avonds pronken we over de skype met ons hotel, eten bij een vriendelijke familie tegenover ons hotel en gaan daarna lekker slapen onder onze hagelwitte dekentjes.

26 Augustus
HEERLIJK geslapen! Wat gaan we vandaag doen? Helemaal niks... eerst maar eens kijken of het ontbijtbuffet iets is. Antwoord:Ja natuurlijk! We eten omelet, pannenkoeken, vers fruit, kortom buikje rond. We gaan daarna chillen bij het zwembad wat er uitnodigend uitziet bij het 35-graden zonnetje.Het water is heerlijk verfrissend en doet ons goed. Rond het middaguur wandelen we over het strand, richting een eetcafe waar we een lekkere pizza verorberen. In de namiddag is regen op komst dus rusten we nog wat uit in de kamer. We nemen de shuttle richting het centrum van Hoi An en gaan op zoek naar het Streets eetcafe, op aanraden van TripAdvisor.com. Het eten was voortreffelijk alleen hebben de dudes er nooit gegeten. We konden het niet vinden (ja dames, ook wij hebben er wel eens last van;)). Achteraf helemaal niet erg want bij het cafe waar we uiteindelijk belanden eten we voortreffelijk. Voor 5 eur hebben we een 5 gangen menu. Na het eten willen we uitbuiken bij een ''gezellig'' backpackers cafe. Beetje anti-climax: 1 personeelslid per 3 personen, en de 40 plussers zijn er in overvloed (no offense). Op de terugweg besluiten de dudes dat ze nog wat langer willen genieten van deze weelde en oase van rust, er wordt nog een nachtje bijgeboekt.

27 Augustus
Na weer heerlijk geslapen en gegeten te hebben staat vandaag het strand op het menu. We liggen onder de rieten parasols, want in de zon is het slechts een kwartiertje uit te houden (Ja Shirley we smeren ons goed in). Als de hitte de overhand krijgt, duiken de dudes de zee in welke een zeer aangenaam temperatuurtje heeft. Na gegeten te hebben bij ons stamcafe vraagt TJ aan Chino wat hij ziet: ''Dark clouds are gathering, a storm is coming!''. Binnen een half uur, maakt de blauwe lucht plaats voor een zwarte deken. Als we bij de Boutique aankomen breekt de hemel weer open en stortregent het pijpenstelen (ja dat is dubbelop, maar zo erg was het). Mooi momentje voor Chino om voor het eerst deze reis wat te fitnessen, TJ chillt liever op het balkon en geniet van het waterspektakel. Als de lucht geklaard is begeven de dudes zich wederom richting het centrum van Hoi An. We zijn toch wel erg benieuwd naar dat magisch sprookjesachtig, waar Anneke op doelde. Bij het oude stadscentrum aangekomen zien we dan eindelijk de zee van lampionnen wat zorgde voor een unieke sfeer. Terug in het hotel reserveren we twee scooters voor de volgende dag.

28 Augustus
Rond 9 uur springen we op de scooter, die automatisch zijn, want ervaring met scooters hebben we niet, laat staan met schakelen. Je kan je afvragen of het verstandig is om hier voor het eerst scooter te rijden, maar na 10 minuten rijden de dudes al toeterend tussen de locals. We besluiten lekker rond te touren op onze scooters die wel iets harder gingen dan 60 km/uur. (Bij 100+ lieten we het gas maar los). Via Danang komen we aan bij de Marble Mountains. Een berg vol met marmeren boeda beelden. Eenmaal terug beneden ''betalen'' we onze parkeerplaats af met een kleine happy boeda.
Het was eigelijk de bedoeling om vanavond de bus naar Nha Trang te nemen, maar die zat helaas al vol. We hebben een ander simpel hotel geboekt. de 29ste huren we weer een scooter. Het was toch wel erg leuk. We gaan nog even naar het strand, touren een stukje. 17 uur gaat de bus rchting Nha Trang. Wederom een rit met een verhaal.

• 05 September 2012 - 21:20

Inge En Martin,:

Hè, hè, lekker een rustig momentje ingelast.
    Rondreizen en veel ervaringen en indrukken opdoen is natuurlijk hartstikke mooi maar zo'n mini vakantie erbij is ook weer goed voor het moraal en om de accu voor het laatste stukkie op te laden.
    Gelukkig lieten jullie bij 100+ het gas los en niet het stuur. Verstandig? Jullie horen je moeders al praten zeker (vaders, ook hoor).

Foto's van het resort gezien, mooi hoor! Niet echt voor een backpacker inderdaad. Boeiend!
    We worden toch wel echt benieuwd naar al die andere mooie foto's en de bewegende beelden en ongetwijfeld nog niet vertelde verhalen.