Laatste dagen Australie... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dudesopreis - WaarBenJij.nu Laatste dagen Australie... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dudesopreis - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Australie...

18 Augustus 2012 | Thailand, Chiang Mai

6 Augustus Cairns

Alweer de laatste dag bij Macy, voor even want donderdag komt The Henry, dus we beloven dan terug te komen. We gaan rond twaalf uur op weg naar het noorden richting Daintree Forest en Cape Tribulation. Een bochtige weg a la highway one staat ons te wachten. We hebben een relaxte lunch op het strand en rijden nog wat verder. Dit keer hebben we geen zin om nog 's avonds verder te rijden. Waarom gaan we niet gewoon hier direct aan het strand staan, maken we een kampvuurtje, wijntje erbij? En zo geschiedde. Als echte Robinsons maken de Dudes vuur. We eten hotdogs met sla erbij, en genieten van de sterrenhemel. Ontelbaar veel sterren en de ''melkwegband''. "s avonds wel de oordoppen in want we staan 2 meter van de weg af.

7 Augustus Daintree en Cape Tribulation
Lekker geslapen, even wassen in de zee, broodje ham/kaas met bbq saus als ontbijt en we kunnen. Het is een aardig eindje rijden en moeten met de ferry over de Daintree River. Daarma rijden we over een weg aangelegd door het regenwoud richting Cape Tribe. Het strand was mooi, het regenwoud ook wel, maar toch hebben we een beetje ontevreden gevoel. Het voelt niet erg avontuurlijk aan en best toeristisch door de aangelegde rolstoel-toegankelijke paden. (misschien zijn we verwend door de USA). S' avonds rijden we terug naar Cairns en boeken een hostel ''Tropic Days''. Nouja, we maken gebruik van de faciliteiten maar we staan gewoon aan de overkant van de straat. We eten bij De woolshed, want daar kregen we coupons voor.

8 Augustus.
Vandaag gaan we naar de Cairns Zoo. Nick wilde sowieso graag naar een wildlife park, dus we gaan is even kijken. We betalen 33 dollar voor een vrij klein park, maar ze hebben wel een hele hoop kangaroo's waar je tussen kan lopen en aaien. Verder hebben ze de prehistorische cassowaries (soort emoe) en krokodillen. Grote krokodillen! Bijna 5 meter groot en we kijken hoe ze gevoerd worden. 'S avonds doen we niet meer zoveel en pakken een filmpje, Batman.

9 Augustus
Vandaag gaan we naar the Henry, maar eerst nog een beetje chillen in de zon bij de lagoon. Het lijkt overigens of we alleen maar chillen, maar we zijn inmiddels best moe van het reizen, soort van opgebouwde moeheid (Fatigue cumulative voor de fransen onder ons). Rond 5 uur gaan we weer Richting Huize van Sebille, waar the Henry ons staat op te wachten op de veranda. Een door het leven getekende man, met mooie verhalen en dito levensfilosofie: Don't work too much, go to work when your sick and fish when the sun shines. "s avonds in Casa Henry gebleven. Hilarisch moment: Hnery en Macy in de keuken. Henry laat een harde ruft: ''Oww Macyy?!'' Macy: ''ow Da(r)liinnn, it wasn't me!'' We kunnen er om blijven lachen. (Maurice, jongens voor jullie informatie: it does not run in the family!)

10 AUgustus
Henry neemt ons mee vissen. Eerst wat aas kopen en tanken dan kunnen we. Als de bewaarbak van het aas open gaat komt de meest gore putlucht die je je niet eens kunt voorstellen naar boven, samen met wat maden. Henry had er nog oud aas in liggen, al een aantal weken. Smells good Henry! ;) Henry's boot haalt bijna60km/uur. We gooien onderweg nog een soort krabbenfuik uit. de eerste gaat goed, bij de tweede staat nick met het touw en de boei in z'n handen (What about this?). Het touw blijkt verrot en de fuik zijn we kwijt. NIck vangt als enige een vis,(zonder hengel , alleen draad en aas). Rond 19 uur zijn we weer thuis. "s avonds kijken we nog wat Olympische spelen en gaan dan vroeg slapen.

11 Augustus
Vandaag moeten we afscheid nemen van de camper. Om eerlijk te zijn vinden we het niet zo erg. Als schoonmaak-koningen van de eerste klas laten we de bus weer shinen from the inside and the out en leveren de bus dan in. Daarna gaan we op zoek naar wat souveniertjes en kopen een nieuwe fuik voor Henry.

12 Augustus
Laatste dag in Australie. We gaan met Henry en Macy naar een airshow van WW2 vliegtuigen en allerlei oldtimers welke stonden opgesteld. Henry gaat met de motor en Maurice mag mee achterop. De airshow was wel ok, maar was meer gericht op de australische-rednecks. In de namiddag gingen we weer terug en de dudes maakten wat pannenkoeken klaar. S' avonds een " heerlijke" maaltijd die Macy voor ons had gemaakt, welke was een combi van: bloemkool, noodles, kaassaus (welke over de noodles moest) en zeevruchten. Na het eten de tassen inpakken en nog het laatste contact met thuisfront op australische bodem.

Thailand, Cambodja en Vietnam staan namelijk voor de deur!

• 18 Augustus 2012 - 15:55

Anneke En Boudewijn:

Hey dudes, klinkt weer heel stoer allemaal al lezen wij wel idd enige fatigue Royal tussen de regels . Een fatigue Cumulative is weggelegd voor noeste werkers, niet voor studenten die een journeau du monde maken! Haha! Henry en Macy verdienen een vette bonus, geweldig zoals die jullie ontvangen hebben!

Nick is alweer thuis op dit moment,wat zal dat vreemd voor jullie allemaal zijn, brothers for life! Maak vooral veel foto's en verslag van jullie laatste deel dudes, zodat vooral Nick ook kan blijven mee genieten! Hij weet als geen ander hoe het is! Toast op Nick en behouden thuiskomst , BJ doet dat op zijn lAatste avond in Hong Kong met een (?)blik Tsingtao!

• 19 Augustus 2012 - 10:43

Charlie Van Dulst:

looks like you had a some interesting days!! Good travelling. Hope Nick made it home safe!.

See ya Charlie

• 19 Augustus 2012 - 19:57

Andre, Marja En Kelly:

Alweer voorbij voor Nick maar jullie hebben nog een mooie maand voor je.
    Zag op facebook jullie raft avontuur.
    Wel even anders dan in Amerika zo te zien.
    Geniet er van en tot het volgende verslag dan maar.