Havasupai - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dudesopreis - WaarBenJij.nu Havasupai - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dudesopreis - WaarBenJij.nu

Havasupai

Door: de dudes

14 Juli 2012 | Australië, Sydney

8 juli
Het was nog erg vroeg op de dag toen de wekker bij de dudes afging. Het was tijd om te hiken naar Supai, het indianen dorp in de grand canyon. Eerst nog 100km rijden, rugtassen mee en hiken maar. Het was het wel waard om zo vroeg op te staan, want de hitte viel nog mee zo vroeg op de dag. De tocht van 13km valt nog wel mee als we naar beneden lopen, maar de mensen die we onderweg tegenkwamen die naar boven liepen, zagen er gesloopt uit. Onderweg moeten we steeds hele groepen paarden ontwijken die allemaal spullen richting het dorp brengen. Eenmaal bij het dorp aangekomen valt het ons op dat er geen enkele slanke indiaan bij zit. Stuk voor stuk zijn het vadsige slome indianen. Ook verzorgen ze hun paarden heel slecht, er staan veel uitgehongerde veel te dunne paarden met soms wonden die niet verzorgd lijken te worden. De paarden kunnen alleen nog maar op stukjes land staan die al bezaaid zijn met hun eigen poep, dit is waarschijnlijk ook de oorzaak dat het dorp zo stinkt. Zo snel mogelijk lopen we het dorp weer uit richting de watervallen een stuk verderop. De eerste is Navajo falls, die zo enorm mooi gekleurd is dat woorden het niet kunnen beschrijven. we zijn er helemaal alleen, en zwemmen met zijn 3en in het lekkere verkoelende water. Op naar de volgende: Havasu falls, een enorme waterval van prachtig helder azuurblauw water. Het is werkelijk een prachtig uitzicht. Ook hier nemen we natuurlijk een lekkere duik, het lijkt wel het paradijs. Nu weer terug naar het dorp, waar we na in totaal 22km lopen die dag, lekker wat eten en gelijk in slaap vallen.

9 juli
Dit is de dag van De hike die alle andere hikes overbodig maakt. We staan weer vroeg op, kopen wat power notenrepen en gaan weer op weg naar boven. Left, left... left right left.. niet zeuren gewoon blijven lopen. We blijven goed drinken en stormen de berg op. Normaal staat er voor deze hike 4 tot 6 uur geplanned.. maar dat is alleen voor gewone mensen. Dan heb je nog de dudes, die deze hike ff fixen in nog minder dan 2,5 uur!! Als we weer bovenaan staan zijn we wel helemaal kapot en bezweet, maar we ruiken nog steeds wel lekker naar old spice swagger. Eerst nog even bijkomen en dan rijden we door naar Kingman, een stadje aan de route 66 waar we de rest van de dag onze rust pakken.

10 juli
Eerst lekker ontbijten.. een blueberry fritter van de donut winkel. Dan weer bijna 400km rijden naar Palm Springs. Het is hier niet normaal warm, als je de auto uitstapt loop je tegen een muur aan van hete lucht. Gelukkig kunnen we in ons redelijk luxe verblijf bijkomen in het mooie zwembad. Morgen moeten we vliegen, maar pas om 10 uur 's avonds, dus we kunnen nog wel even opblijven vandaag. Gezellig nog gezamelijk twee flessen wijn gedronken en dan is het tijd voor ons bed.

11 juli
We gaan weer vliegen! Eerst nog even onze kleren wassen om fris in Australie aan te kunnen komen. En in een Macy's nog een beetje winkelen om aan de warmte buiten te kunnen ontsnappen. Op naar het vliegveld in Los Angeles, en onze cirkel is compleet. Wat een onvergetelijke reis hebben we al achter de rug en zoveel gezien, en dan te beseffen dat Nick pas op de helft zit, en Tom en Maurice zelfs pas op 1/3e. We gaan in het vliegtuig lekker slapen en slaan 12 juli helemaal over.. want de 13e komen we aan in Australie.

• 14 Juli 2012 - 14:26

Andre En Marja:

Als je dat zo leest zijn jullie niet "The Dudes" maar de "The Super Dudes".
    We hebben het na gezocht maar dit was een wereld record Hiken.
    We zagen dat op de dag dat jullie in Palm Springs waren het 43 graden was
    dan lijk ons de temperatuur in Sydney een stuk aangenamer.
    Nou veel plezier in Australië en onthou een ding heel goed
    ZE RIJDEN DAAR LINKS.

• 14 Juli 2012 - 21:14

Sonja En Frans:

Hoi jongens,
    jullie zijn al weer een tijd op reis maar we hebben al de leuke en interessante verhalen en foto''s gevolgd.
    Veel plezier in Australie.

• 14 Juli 2012 - 21:52

Anneke En Boudewijn:

Hi mates, welcome to Australia!

No worries, just go with the flow! 4xxx dudes! Or Fosters, nothing else!

Jullie hebben de dikke Indianen achter je gelaten, die maken straks plaats voor de ondoorgrondelijke Aboriginals! De overweldigende sfeer van Sydney zal jullie je hele leven pakken, zo vermoeden wij. Down under en dan echt kopje onder! Het verschil met de US of A zal best groot zijn, this feels like home dudes! En dan niet nat Nederland, maar de een sfeer van alles kan en niets moet binnen bepaalde grenzen. No police, maar rijd niet harder dan 100 of je hebt een ranger
    in je nek en daar word je niet blij van! De foto's die wij al zagen waren al weer zooooo mooi, wij krijgen , of liever gezegd hebben, al last van heimwee! Jullie hebben weer een geweldig leuk en gezellig en humorvol verslag geschreven. Is zo ontzettend leuk om te lezen! Veel plezier in Sydney!

• 15 Juli 2012 - 12:41

Inge En Martin:

Jammer van die indianen. Wij hadden er ook een ander beeld van. Maar ja, daar komen dan zeker de indianenverhalen vandaan ;-)

Sydney is dus geweldig, zo via skype vernomen. Geniet ervan mannen! En dan kamperen of wordt het kreperen...only time will tell.
    In afwachting van de eerste foto's van Australië en de bijbehorende verslagen.
    Misschien komen jullie crodile dundee nog tegen....:-)

Verslag uit: Australië, Sydney

01 September 2012

Vietnam 2 - A short holiday in a holiday

26 Augustus 2012

Vietnam

Welkom beste, lieve, aardige, sexy, charmante lezer. Je bevindt jezelf bij het dagboek van "De Dudes''. 3 dudes, metgezellen, vrienden... gaan in de zomer van 2012 een kleine wereldreis maken. Startend in het westen van de USA met een roadtrip langs de grote plaatsen en nationale parken. Een maand later landen op Sydney, Australië, om met de camper langs de oostkust naar het noorden te rijden. Hierna zetten de Dudes Bangkok op z'n kop, nemen afscheid van 1 Dude, en twee Dudes reizen verder naar Cambodja en Viëtnam. Dit wordt onvergetelijk! Veel plezier met het volgen van ons avontuur! Hoogachtend, De Dudes (Tom, Nick en Maurice)

Actief sinds 03 Juni 2012